Park vojaške zgodovine

Park vojaške zgodovine se nahaja v Pivki in je danes največji muzejski kompleks ter eden najbolj obiskanih slovenskih muzejev. Muzej predstavlja vojaško-zgodovinsko dediščino z veliko tankovsko-artilerijsko zbirko, oklepnimi in drugimi vojaškimi vozili, pa tudi vojaških letal iz 2. svetovne in slovenske osamosvojitvene vojne. Največja zanimivost parka pa je vsekakor jugoslovanska diverzantska podmornica.

Muzej je res velik, deli pa se na paviljone A, B, C; priporočam, da si za ogled vzamete kar cel dan. Pred vhodom v objekt ‘Komanda’ stoji spomenik v spomin na 26. junij 1991 – iz te vojašnice so namreč na ceste zapeljali prvi tanki jugoslovanske armade. Danes se v ‘Komandi’ v pritličju nahajajo TIC Pivka, muzejska trgovina in restavracija Kantina.

Naj v nadaljevanju omenim nekaj razstav, ki so bile prisotne ob mojem obisku.

Razstava ‘Pot v samostojnost’ prikazuje potek osamosvojitve Republike Slovenije s poudarkom na osamosvojitveni vojni leta 1991 – razstava predstavlja socialistično Jugoslavijo in JLA, ki je imela velik vpliv na državo, v 80. letih 20. stoletja pa se je njena vloga preoblikovala iz obrambe pred zunanjim sovražnikom v obrambo pred notranjim sovražnikom. Največ časa sem se zadržala v tipično oblikovani dnevni sobi iz konca 80. let, kjer si lahko obiskovalec ogleda informativni dnevnik z dne 26.6.1991. Občutek je tak, kot bi bili res v tistem času; tisti pa, ki smo te čase že doživeli, pa dobimo občutek, kakor da jih ponovno podoživljamo.

Spletna razstava »Izbrali smo pogum« z bogatim fotografskim, dokumentarnim in video gradivom iz obdobja plebiscita, obdobje osamosvajanja in v času razglasitve samostojnosti.

Razstava ‘Podmorničarstvo Jugoslavije’ in podmornica P-913 Zeta. Razstava prikazuje življenje in delo podmorničarjev. 18 metrov dolga in 76 ton težka podmornica P-913 Zeta je darilo Sloveniji s strani Republike Črne Gore.

Zbirka vozil, ki jih je uporabljala JLA. V zbirko sta uvrščeni tudi dve letali in dva tanka.

Razstava partizanskih tankovskih enot zajema večinoma tanke in druga oklepna vozila ter orožje iz 2. svetovne vojne.

Razstava ‘Oklep Svobode’ predstavlja oklepna vozila, orožje in opremo, ki so v Jugoslavijo prišla iz Amerike v 50 letih 20. stoletja kot vojaška pomoč.

Paviljon C je posvečen artileriji, zbirka pa zajema nekaj zanimivih artilerijskih orožij. Na prostem, na platoju, si lahko ogledate nemško lokomotivo, ki je bila narejena med 2. svetovno vojno za potrebe nemškega osvajanja Evrope. Lokomotivi sta dodana še dva tovorna vagona iz časa 2. svetovne vojne, predstavlja pa nemški vojaški transport iz tega časa.

Skupaj z lokomotivo in podmornico dopolnjuje muzejsko zbirko 25 metrov dolg helikopter Mil MI8. Jugoslovanska vojska je imela 92 helikopterjev tega tipa. Med slovensko osamosvojitveno vojno je bil eden od njih sestreljen s strani pripadnikov teritorialne obrambe.

V parku se nahaja še nekaj ostalih znamenitosti, kot so kavarna iz 1. svetovne vojne, eko-muzej pivških presihajočih jezer, notranjost utrdbe Alpskega zidu na Primožu s sprehodom po tematski učni poti (za katero pa mislim, da je za ogled potrebna najava in doplačilo). Vse informacije se dostopne na spletnih straneh parka.

Muzej je med drugim tudi doživljajsko središče. Lahko poizkusite leteti z MIG-21, ki je bilo nekoč najhitrejše vojaško letalo. Letenje na simulatorju traja 15 minut, potrebna pa je vnaprejšnja rezervacija, za katero plačate 10 evrov. Simulator združuje izvirne dele iz pilotske kabine vojaškega letala MIG-21, dopolnjuje pa ga napredna računalniška tehnologija. Nič ne more nadomestiti pravega pilota, in simulacija predstavlja zelo dobro ponazoritev letenja.

 

Vstopnina za muzej je za odrasle 12 evrov, družinska vstopnica pa znaša 29 evrov. Park oziroma muzej je zelo lepo urejen in navduši tako moško kot žensko populacijo. Zanimiv je tudi za šoloobvezne otroke; to lahko povem iz prve roke, saj je nečak, ki obiskuje osnovno šolo, celoten muzej spremljal z velikim zanimanjem.

Na kosilo pa v restavracijo Kantino – žal je bila v času mojega obiska zaprta zaradi epidemioloških razmer, prav tako je bil zaprt tudi vstop v podmornico. 

Fotogalerija

Dodaj odgovor